Amsterdam, donderdag 1 juli 2021
Bij de 14de uitreiking van de jaarlijkse prijzen van de MOA, het Expertise Center voor Marketing Insights, zijn in zes categorieën prijzen uitgereikt. Het is de tweede keer dat de felbegeerde prijs van Bureau van het jaar naar Validators gaat. De specialist in communicatieonderzoek won eerder in 2015. ‘Toen wonnen we omdat we koploper in ons vakgebied waren’, zegt managing partner Erik Prins. ‘Dan kun je weleens het menselijk contact uit het oog verliezen. Wat we nu goed hebben gedaan, is naast innovatie ook het contact met de klant meenemen. Die twee zaken samen zijn het uitgangspunt in verdere groei van ons bureau.’
De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde ging naar Christiaan Buitenhuis van Interpolis. ‘Een visitekaartje voor het vak’, noemt de jury Buitenhuis. En mede door hem is volgens de jury ‘binnen Interpolis datagedreven acteren een speerpunt geworden’. ‘Een kwestie van je nek uitsteken’, zegt Buitenhuis zelf. ‘Je moet niet bang zijn op je bek te gaan en blijven proberen.’ Het meest trots is hij op de Bedrijvenmonitor, een maandelijks onderzoek onder vijfhonderd ondernemers. ‘Die vragen we van alles zonder het over verzekeringen te hebben. De pr-waarde die we ermee genereren in de media is groot, maar nog mooier vind ik dat we erachter komen wat er echt speelt onder ondernemers.’
Ook aan bureauzijde is de titel voor Insights Professional uitgereikt. Winnaar is Jori van de Spijker van DVJ Insights. Digital & Webanalist van 2021 werd Anouk Erens van Online Dialogue. In de categorie Young Talent van het jaar won Rubina Oliana de titel. Insights Scientist van 2021 is het duo Ale Smidts en Maarten Boksem. Zij werken al jaren succesvol op het vakgebied van neuromarketing. Smidts is professor Marketing Research en directeur van het Erasmus Center for Neuroeconomics. Boksem is Associate Professor Marketing Management aan de Rotterdam School of Management (Erasmus Universiteit).
Kabelweg 57
1014 BA Amsterdam
(+31) 020 - 58 10 710
.