Young Talent van het jaar 2019


Bij het beoordelen van de kandidaten voor de MOAward Young Talent van het jaar 2019 heeft de jury naar de meest talentvolle jonge onderzoekers gezocht en gelet op de volgende criteria:

  • Leeftijd tot ca. 30 jaar. Is enthousiast en toont lef;
  • Denkt 'out of the box', komt met creatieve oplossingen om het vakgebied van marketing research en digital analytics of delen daarvan te verbeteren en te vernieuwen;
  • Heeft een vernieuwende visie op het analyseren en inzetten van nieuwe en bestaande informatiestromen, die anderen inspireren en motiveren;
  • Is direct of indirect betrokken bij de ontwikkeling van andere jonge onderzoekers;
  • Kan uitstekend communiceren over zijn of haar werk;
  • Werkzaam in de (digital)onderzoeksector (aan bureau of opdrachtgeverszijde).

Jan Aarts - DVJ Insights - werkt bij DVJ Insights. Zelf zegt Jan echter dat 'werken' niet het juiste woord is. Hij is vooral bezig met zijn passies: media en onderzoek. Zijn uitdaging is dan ook om iedere dag iets nieuws te leren en zich te verbreden in al het mooie dat marktonderzoek te bieden heeft. Jan gebruikt een heel pallet aan relevante methoden en bronnen zoals eyetracking, social monitoring, vragenlijsten, impliciete meetmethoden en zelfs virtual reality om tot inzicht te komen. Jan slaat verder als voorzitter van de commissie Professionalisering Communicatiewetenschap van de Radboud Universiteit een brug tussen wetenschap en praktijk. Zijn doel is om onderzoekers, studenten en media professionals met elkaar in contact te brengen en kennis uit te wisselen. Binnenkort komt ook het boek, ’24 innovations in digital communication’ uit, dat hij heeft geschreven met twee co-auteurs. Jan is één van de grootste talenten van DVJ en wellicht van heel Nederland!

Milou Ehrismann - Underlined - werkt bij bureau Underlined als lead analytics consultant op het snijvlak van advanced analytics en human insights. Niet alleen vervult ze zelf een belangrijke rol in de analyses, ze stuurt ook het team van analisten en  data scientists aan en is verder de linking pin tussen het onderzoeksteam en de klant. Een greep uit de complimenten die haar klanten haar geven: “Ze kent niet alleen het vakgebied onderzoek goed maar is ook een geweldige analist en weet beide vakgebieden uitstekend te combineren”, “Milou is als geen ander in staat om onze veelal complexe vragen te vertalen in eenvoudige uitkomsten waarmee wij verder kunnen. Waar we 1,5 jaar geleden te maken hadden met gefronste wenkbrauwen en de omgeving die aangaf dat het toch niet zou lukken is er nu een compleet overzicht en beeld van de materie.” Dit alles maakt Milou een uitstekende kandidaat voor Young talent of the year!

Pauline van der Wel - Ipsos - werkt sinds ze haar studie afrondde nu 1½ jaar bij Ipsos als Research Executive. In haar korte loopbaan heeft Pauline een exponentiële groeicurve laten zien waarbij ze inhoudelijk enorm snel is gegroeid. Ze opereert inmiddels dan ook naar volle tevredenheid op strategische projecten voor grote klanten. Ze leidde proactief een onderzoek naar voice assistants wat breed werd uitgemeten in de media. Dit inspireerde Google om Pauline als één van de hoofdsprekers uit te nodigen op een groot event voor hun klanten omtrent dit onderwerp. Niet alleen is Pauline op jonge leeftijd inhoudelijk al erg sterk, maar met haar enthousiaste en creatieve aanpak weet ze haar collega’s en opdrachtgevers te enthousiasmeren. Het is dan ook niet gek dat Pauline door velen die haar kennen wordt gezien als een Young Talent, dan rest nog de vraag of ze hét Talent van 2019 wordt…