• Achtergrond 2017

Young Talent

Genomineerden 2018

Bij het beoordelen van de kandidaten voor de MOAward Young Talent van het jaar 2018 heeft de jury naar de meest talentvolle jonge onderzoekers gezocht en gelet op de volgende criteria:

  • Leeftijd tot ca. 30 jaar. Is enthousiast en toont lef;
  • Denkt 'out of the box', komt met creatieve oplossingen om het vakgebied van marketing research en digital analytics of delen daarvan te verbeteren en te vernieuwen;
  • Heeft een vernieuwende visie op het analyseren en inzetten van nieuwe en bestaande informatiestromen, die anderen inspireren en motiveren;
  • Is direct of indirect betrokken bij de ontwikkeling van andere jonge onderzoekers;
  • Kan uitstekend communiceren over zijn of haar werk;
  • Werkzaam in de (digital)onderzoeksector (aan bureau of opdrachtgeverszijde).

 

IWIris Welvaarts - DVJ InsightsIris werkt sinds 2,5 jaar bij DVJ Insights en heeft op 25-jarige leeftijd al de stap gemaakt naar een leidinggevende functie. Ze wordt door opdrachtgevers en collega’s gewaardeerd om haar aanstekelijke enthousiasme, doortastendheid en de gave om strategisch mee te kunnen denken. Iris weet veel te bereiken door een goede samenwerking met klanten, collega’s en ook met de panelleden. Iris heeft het panelsysteem van DVJ Insights opnieuw ingericht waardoor het goed aansluit bij behoeften van de respondenten. Daarnaast heeft ze ook op projectniveau bewezen een uitzonderlijk talent te zijn. Haar masterstudie media en journalistiek komt haar goed van pas in haar huidige baan. Het stellen van vragen en luisteren naar je gesprekspartner zijn belangrijke vaardigheden die je nodig hebt om de onderzoeksvraag helder te krijgen.

 

JSJeroen Spetter - Ruigrok NetPanelJeroen is een gedreven marktonderzoeker die bij Ruigrok NetPanel bezig is met ‘gamification’en de ontwikkeling van The Association game. Hij heeft hiermee op jonge leeftijd al het podium bereikt op het Esomar congres en tijdens Best of Esomar. Hij heeft een duidelijk idee hoe marktonderzoek verbeterd kan worden en maakt daarbij een mooie combinatie van praktijk en wetenschap. Jeroen brengt met zijn Association Game een verfrissend nieuw geluid. Hij is een creatieve denker, vol met goede ideeën en doortastend. Hij is continue op zoek naar mogelijkheden om gamification in het bedrijfsleven toe te passen in het veld van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Daarnaast zet Jeroen zich ook in om andere bedrijven te laten innoveren middels het organiseren en uitvoeren van Hackathons.

 

NBNiels Bouwman - Kantar Millward Brown - Niels werkt bijna 5 jaar bij Kantar Millward Brown en wordt binnen die organisatie gezien als grootste talent. Wat hem onderscheidt van andere onderzoekers is dat hij bredere learnings over een topic (uit eigen databases of uit latest thinking in het vakgebied) integreert met de onderzoeksdata van de klant. Daarmee stijgen zijn insights en aanbevelingen uit boven het onderzoek. Hiermee heeft hij echt een next-level visie op hoe merken, communicatie en media werken. Ondanks dat Niels jong is, neemt hij de leiding op grote accounts en weet met zijn enthousiasme en kennis van zaken als geen ander onderzoeksresultaten helder en overtuigend over te brengen. Daarnaast is Niels ook een prettige persoonlijkheid, wat het zaken doen met hem ook een luchtige en vermakelijke kant geeft.

 

Young Talent procedure

  • Procedure

    SELECTEREN GENOMINEERDEN

    Een onafhankelijke jury heeft de motivaties van de voordragers beoordeeld en een voorselectie gemaakt. Deze kandidaten worden vervolgens gevraagd een vragenlijst in te vullen. De antwoorden op de vragenlijst en de motivatie van de voordrager worden meegenomen in de overweging bij het nomineren van drie Young Talents. De drie genomineerden worden in april 2019 bekend gemaakt via de MOA en een speciale bijlage in vakblad Clou. 

    BEPALEN WINNAAR

    De genomineerden worden uitgenodigd voor een gesprek met de jury. Op basis van dit gesprek, samen met de eerdere motivatie van de voordrager en de antwoorden op de vragenlijst, wordt de uiteindelijke winnaar bepaald. De winnaar wordt op woensdag 12 juni 2019 tijdens de feestelijke MOAwards uitreiking bekendgemaakt. 

  • Criteria

    Wat betreft de jury is de potentiële winnaar:

    • maximaal 30 jaar
    • werkzaam in de (digital) onderzoek-sector
    • enthousiast
    • heeft een vernieuwende visie 
    • een inspiratie voor anderen. 
  • Prijs

    Wat levert het winnen van een MOAward op?

    Voor de winnaar levert de MOAward natuurlijk veel erkenning en publiciteit op (via diverse vakbladen zoals Clou, Adformatie en via de MOA-uitingen). Daarnaast ontvangt de winnaar uiteraard de bronzen MOAward en een oorkonde.

  • Jury

    De jury die gaat over de Young Talent van het jaar bestaat uit:

    Michel ten Donkelaar Global Consumer Insight & Planning Manager Global Marketing AkzoNobel
    Rita Timmerman Senior onderzoeksadviseur Ministerie van Algemene Zaken
    Jurgen Warnecke Marketing Intelligence Aegon
    Barbara Nieuwenhuijs Manager Insights, Analytics & CRM Roche
    Albèrt van Meeteren Head of Consumer and Shopper Insights & Analytics Nestlé