• Achtergrond 2019

Digital & Webanalist

Genomineerden 2018

De Digital & Webanalist van het jaar 2018 is een nieuwe prijs en wordt dit jaar voor de tweede keer uitgereikt. De kandidaat dient zich op onderstaande criteria te onderscheiden om in aanmerking te komen voor een nominatie door de jury:

  • Werkzaam in de (digital) onderzoek-sector;
  • Heeft een sterk analytisch vermogen;
  • Creatief & een vernieuwende aanpak;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Valt op buiten de branche (buitenwaarts gericht);
  • Heeft een zekere drive en doorzettingsvermogen;
  • Toont leiderschap, m.a.w. is richtinggevend, brengt mensen samen, motiveert en inspireert.

 

ASAndré Scholten - André ScholtenAndré is freelance webanalist en helpt al 9 jaar organisaties zoals Telegraaf en Funda om inzicht te krijgen in klantgedrag door technisch advies, complexe analytics-implementaties en toegankelijke analyses. In de kandidaatstelling word zijn kundigheid benadrukt en noemt men André een integere professional. Wanneer klanten met schijnbaar onoplosbare meetproblemen zitten, en niet meer kunnen vertrouwen op hun cijfers, dan komt zijn technische specialisme en jarenlange ervaring goed van pas om data weer op gang te brengen en businessvalue te creëren.

 

BKBas Kamphuis - Digital PowerBas is drie jaar webanalist bij Digital Power en heeft bij o.a. Univé, Aegon, Alliander, Vodafone en Transavia analytics oplossingen neergezet en mooie analyses en visualisaties geleverd. Ondertussen heeft Bas zich ontwikkeld tot een PowerBI wizard. Hij bouwt succesvolle managementdashboards  waarmee zijn opdrachtgevers beter inzicht hebben in de online campagneprestaties. De mensen die hem aandroegen roemen zijn enthousiasme. Bas wordt een kansdenker in plaats van probleemdenker genoemd en hij heeft een sterke focus op het uiteindelijke doel van zijn analyses: het maken van betere datagedreven beslissingen.

 

SKStefan Koning - Mist AnalyticsStefan is nu 4 jaar actief in het vakgebied en inmiddels al enige tijd werkzaam als freelance digital analytics- en conversie-optimalisatie consultant. In het kort betekent het dat hij voor klanten zoals ING, TUI Duitsland, Basic-Fit en RTL inzichten uit online data ophaalt die leiden tot websiteaanpassingen zodat hogere conversies worden behaald. Daarnaast realiseerde hij zelfstandig het officiële certificeringsprogramma voor de analyticstool Matomo zodat webanalisten zich nu ook hierop kunnen certificeren. Stefan is een gedreven analist die in een continu veranderend vakgebied zijn klanten helpt bij te blijven.

 

Digital & Webanalist van het jaar procedure

  • Procedure

    Selecteren genomineerden

    Een onafhankelijke jury zal de motivaties van de voordragers beoordelen en een voorselectie maken. Deze kandidaten worden vervolgens gevraagd een vragenlijst in te vullen. De antwoorden op de vragenlijst en de motivatie van de voordrager worden meegenomen in de overweging van de jury bij het nomineren van drie Digital & Webanalisten. De drie genomineerden worden in april 2019 bekend gemaakt via een speciale bijlage in vakblad Clou. 

    Bepalen winnaar

    De genomineerden voor 'Digital & Webanalist van het jaar 2019' worden uitgenodigd voor een gesprek met de jury. Op basis van dit gesprek, samen met de eerdere motivatie van de voordrager en de antwoorden op de vragenlijst, wordt de uiteindelijke winnaar bepaald. De uiteindelijk winnaar wordt op woensdag 12 juni 2019 tijdens de MOAwards uitreiking bekend gemaakt.

  • Criteria

    De Digital & Webanalist van het jaar dient zich op onderstaande criteria te onderscheiden om in aanmerking te komen voor een nominatie door de jury:

    • werkzaam in de (digital) onderzoek-sector
    • heeft een sterk analytisch vermogen
    • creatief & een vernieuwende aanpak
    • goede communicatieve vaardigheden
    • valt op buiten de branche (buitenwaarts gericht)
    • heeft een zekere drive en doorzettingsvermogen
    • toont leiderschap, m.a.w. is richtinggevend, brengt mensen samen, motiveert en inspireert

     

  • Prijs

    Wat levert het winnen van een MOAward op?

    Voor de winnaar levert de MOAward natuurlijk veel erkenning en publiciteit op (via diverse vakbladen zoals Clou, Adformatie en via de MOA-uitingen). Daarnaast ontvangt de winnaar uiteraard de  MOAward en een oorkonde.

  • Jury

    De jury die gaat over de Digital & Webanalist van het jaar bestaat uit:

    Martijn Warmoeskerken - Senior Consultant Communicatieonderzoek - Dienst Publiek en Communicatie van Alg. Zaken
    Simone Rodewijk - Senior webanalyst Cheil Benelux
    Roel Willems - Senior Digital Analyst, Conversion specialist Ahold
    Kevin Anderson - Manager Data analytics ING
    Wolter Tjeenk Willink - Director Traffic Builders
    Marc Tollens - User Insight Manager KLM
    Joost van Wattingen - Manager Digital Analytics Deloitte Consulting B.V.
    Daan Versteeg - Managing Director DAN DNA
    Erik Dekker - Webanalist ASR